КориснеЗабезпечення безпеки на масових заходах

Будь-який масовий захід може стати ціллю для злочинних намірів. Тероризм, політична боротьба, нездорова конкуренція, напруженість міжнародної ситуації. Збір великої кількості людей, можливо навіть VIP-учасників, може стати вразливою мішенню. Як створити ефективну систему безпеки події? Як запобігти можливим ризикам? Як забезпечити спокій запрошених? Про це і йде мова в даній публікації.

Отож, коли та які заходи потребують охорони? Адже і звичайне весілля в колі близьких друзів може завершитись печально, якщо під час її проведення не буде нікого, хто міг би затримати сторонніх, організувати таксі занадто п’яним гостям, прослідкувати за збереженням автомобілів запрошених.

Окрім зовнішніх загроз безпеки заходу є і внутрішні, менш очевидні. Зібрані групи людей завжди становлять потенційну загрозу: росте ймовірність виникнення конфліктних ситуацій, будь-який навіть невеликий інцидент може перерости в надзвичайну ситуацію й призвести до паніки й жертв. Аудиторія, в якій взяли верх інстинкти виживання, перетворюється в непідконтрольний натовп, здійснюючи ще більшу шкоду ніж саме джерело паніки.

Охорона заходу не є в сфері прямої компетенції івент-менеджера. Однак саме організатор заходу відповідає за безпеку гостей. І якщо безпека не була належним чином забезпечена, то всі інші елементи події автоматично знецінюються.

Принципове значення має питання якими засобами буде здійснюватись охорона події. Є різні сегменти індустрії безпеки — ринок технічних засобів, спецтехніка, IT-security, детективний бізнес та інші напрямки — все це тривалий час розвивалося окремо один від одного. Потреби клієнта у створення цілісних систем безпеки об’єктів та бізнес-процесів можуть бути забезпечені лише при комплексному використанні продуктів та послуг, які часто надаються різними учасниками ринку. А запити на створення таких систем “під ключ” та їх подальший супровід потребують від генпідрядників відповідних компетенцій у багатьох сферах безпеки.

Людські ресурси — тобто професіональні охоронці та тілоохоронці — на сьогодні залишаються найкращим і найнадійнішим інструментом забезпечення охорони, оскільки здатні самостійно відстежувати й оцінювати ситуацію, координувати роботу, протидіяти. Але це не означає що технічні засоби залишаються осторонь і ними можна знехтувати.

Відеоспостереження, металодетектори, протипожежні системи розширюють можливості охоронного персоналу, надаючи інформацію про те, що приховується від очей охорони. Рації, радіомікрофони дозволяють більш злагоджено діяти, покращити швидкість реагування на надзвичайну ситуацію. Має значення також екіпіровка персоналу служби охорони. Тобто відсутність в охоронців спецзасобів може призвести до унеможливлення вирішення завдань.

Підсумовуючи вищезгадане, можна зробити висновок, що сучасна служба безпеки масового заходу має бути:

  1. Показовою — гості мають бути впевнені, що організатор добре потурбувався про охорону, а можливі зловмисники мати причину відмовитись від своїх планів.
  2. Високотехнологічною (потрібно бути на крок попереду потенційних правопорушників).
  3. Перевіреною та надійною — служба безпеки повинна мати досвід охорони подібних заходів.
  4. Адекватній масштабу та рівня події по чисельності персоналу і технічному оснащенню.

Специфіка охоронної стратегії залежить і від формату самого заходу. З точки зору забезпечення безпеки заходу можна розділити на відкриті та закриті. Закриті заходи в найбільш популярній формі є збори вузького кола заздалегідь визначених людей в окремому приміщенні, на територію якого не допускаються сторонні. Максимально відкритий захід — вуличний концерт, мітинг або ярмарка, до якого може приєднатись будь-який перехожий. Деякі події можуть бути умовно посередині між цими полюсами.

Організація відкритих (масових) подій пов’язана з більш високими ризиками і потребує більшої кількості працівників, які забезпечують охорону. 

Охоронні служби масових заходів виконують такі функції:

  • ознайомлення з об’єктом охорони, його завчасна і основна зачистка перед початком події;
  • попередження та взаємодія з поліцією та домовленості щодо дій у надзвичайних ситуаціях, передача правопорушників;
  • запобігання потраплянню на об’єкт, де проводиться захід, зброї, вибухових, вогненебезпечних та отруйних речовин, наркотиків, важких предметів і т.д.;
  • забезпечення охорони представників організатора, запрошених знаменитостей;
  • підтримання порядку на прилеглій території;
  • при необхідності, надання першої медичної допомоги постраждалим;
  • зачистка території події після його завершення.

Попередня та завершальна зачистка території заходу — загальноприйняті запобіжні заходи, необхідні як для відкритих, так і закритих івентів.

Закриті події традиційно вважаються більш безпечними. Дійсно, завдяки обмеженому колу запрошених їх легше захистити від загроз. Такі заходи, як правило, проводяться в приміщенні, тому забезпечення їх охорони починається з вибору площадки розміщення. Місце проведення має відповідати не лише санітарним, технічним та протипожежним нормам, але і специфічним вимогам цього заходу: площа, технічне оснащення, наявність відкритої зони та багато іншого.

При виборі приміщення враховується і те, які заходи безпеки проводяться адміністрацією місця проведення. Якщо це ресторан, готель або концертна зала, то у них, як правило, часто є власна служба охорони. Організатор заходу має вивчити територію, наявність спецзасобів захисту, домовитись щодо розміщення та функцій додаткової охорони.

Критерії оцінки універсальні — краще перестрахуватись, аніж недогледіти. Наприклад, якщо відсутній резервний охоронний персонал, то ситуація може вийти з під контролю. У своїй книзі “Безпека бізнесмена та бізнесу” А.Тарас описує випадок, коли при викраденні автомобіля одного з гостей, який був присутнім на банкеті, охорона через відсутність резерву не змогла організувати переслідування, оскільки охоронці були залучені на врегулювання конфлікту між гостями й сторонніми особами, які прорвались до банкетного залу.

Тому завжди знайдуться причини організувати посилену охорону, залучити спеціалізовану охоронну компанію, яка вже має досвід роботи на приватних чи масштабних заходах.

Забезпечення охорони заходу доцільно організовувати при взаємодії залучених охоронних служб. Великі клієнти, як правило, з розумінням та готовністю залучають особисту або корпоративну службу охорони при охороні події. Таким підрозділам клієнт довіряє більше.

За узгодження дій основної охорони та тілоохоронців замовників відповідає організатор заходу. Потрібно визначити схему, якої будуть дотримуватись і тілоохоронці запрошених (знаходиться тілоохоронець поряд зі своїм клієнтом чи залучається до загальної команди охорони під час проведення заходу). Питання про можливості використання тілоохоронців гостей у складі охорони має бути узгоджено до початку заходу, можливо навіть на стадії розсилання запрошень.

Обов’язки працівників служби охорони мають бути чітко обговорені при підготовці до події. Найбільш типовий перелік заходів безпеки враховує:

  1. Аналіз графіка заходу та схеми території / приміщення з точки зору безпеки. Визначаються потенційні загрози, чисельність, розміщення і функції охорони під час заходу.
  2. Завчасна зачистка приміщення. Особлива увага приділяється потенційно небезпечним конструкціям, протипожежній безпеці, наявності резервних виходів, досліджується прилегла територія, доступність для огляду з сусідніх будівель. Детально оглядаються припарковані автомобілі, проводиться перевірка обслуговуючого персоналу, апаратури. Не допускається наявність сторонніх предметів, людей, автомобілів.
  3. Контроль відвідувачів на вході. Може здійснюватись з допомогою візуального спостереження (фейс-контроль, дрес-контроль і т.п.). Можлива перевірка перепусток, запрошень, документів. Форма проведення — від радісної зустрічі відвідувачів до перевірки на металодетекторі та обшуку — цілком звичайна процедура перед рок-концертом або футбольним матчем.
  4. Запобігання правопорушенням на місці проведення заходу та прилеглій території.
  5. Запобігання крадіжкам. Якщо запрошена VIP-особа втратить дорогоцінності або гаманець, це не кращим чином вплине на репутацію організатора. Камери спостереження і працівники служби безпеки в залі допомагають звести до нуля цю загрозу. Небезпеці можуть також підлягати залишені на парковці автомобілі, а також самі гості — бувають і випадки викрадення з вимогою викупу. Інколи не приділяється достатньої уваги автопарковці, гардеробу і дитячим кімнатам.
  6. Припинення провокацій та спроб зриву заходу. Якщо у організаторів є підозри, що деякі особи зацікавлені у провалі заходу, то варто попередити охорону, заздалегідь домовитись про варіанти реагування та сформувати “коло підозрюваних”. Зрозуміло, що увага охорони має бути особливо прикута до тих, хто приносить петарди, відеокамери, фотоапарати, якщо мова йде не про акредитованих кореспондентів.
  7. Попередження щодо прослуховування розмов гостей у приміщеннях та по телефону. Сучасні служби охорони мають в розпорядженні всю необхідну апаратуру.
  8. Супровід та охорона окремих запрошених персон. Погоджуючись на участь у масовій події знаменитості наражаються на додаткові ризики. Організовані запобіжні заходи мають компенсувати такі ризики.
  9. Координація потоку відвідувачів під час та після завершення події. Професіонали добре знають, що на цьому етапі високий ризик виникнення тисняви.
  10. Підсумкова зачистка відбувається після того, як захід безпечно відбувся і гості залишили приміщення. Її ціль — не лише пошук зловмисників та вибухонебезпечних предметів, скільки перевірка того чи всі учасники залишили приміщення. Особливо це стосується тих заходів, які мають велику територію. Хтось з гостей міг втратити свідомість, або підвернути ногу, і тому потребує медичної допомоги. Особливої уваги заслуговують загублені речі. Після того, як охорона впевнилась, що ці предмети не є джерелом небезпеки, вони мають бути передані клієнту або адміністрації об’єкту. Створюється перелік всіх виявлених предметів в кількох екземплярах, які зберігаються у службі охорони, організатора, залишаються разом з найденими речами.

Весь цей комплекс заходів може бути доповнений або спрощений залежно від специфіки заходу.

Відповіді на запитання, що часто ставляться:
Чому компанія TopGuard - №1 у своїй сфері?🤔
Наша фірма має 20-річний досвід та єдина недержавна структура в Україні, професіоналам якої довіряють забезпечення безпеки перших осіб світової політики. ✅
Які послуги надаєте? ✅
Перелік послуг компанії з охорони:
    • Фізична охорона обектів будь якої складності.
    • Охорона масових заходів, івентів, бізнес- конференцій, концертів.
    • Броньовані авто та персональна охорона.
    • Охорона та супровід цінних вантажів.
    • Розробка,монтаж та обслуговування систем контролю доступу, сигналізацій та відеоспостереження.
    • Оренда авто з водіем або без.
    • Тренінги першої домедичноі допомоги.
    • Тренінги самозахисту зі зброєю.
    • Захист приватності. Виявлення та знешкодження засобів стеження та прослуховування.
    • Групи швидкого реагування.
    • Безпековий супровід фінансових угод.
    • Юридичний супровід. Адвокати.
    • Підбір, перевірка, навчання професійного персоналу першого кола безпеки.( охоронці, водіі, менеджери, секретарі, няні, повара, клінінг…)
А також: технічні послуги, юридичні послуги, оренда автомобілів з водієм.✅
Як отримати консультацію? ✅
Отримати консультацію від фахівців можливо через:
  • онлайн-чат
  • форму зворотнього зв'язку на сайті
  • e-mail - [email protected]
  • за телефонами: (050) 376-09-02, (044) 344-68-34✅
Якою мовою ви б хотіли читати
все-все на сайті TopGuard?
Українською
Російською